Av Ingela Nilsson - 11 september 2017 21:56

Under mässdagarna har vi mest gått runt i Polars monter och pratat med besökare och de som jobbar på mässan. Vi tycker att årets monter var snygg och rymlig. Det var gott om folk som tog hand om besökande som ville ha information och broschyrer. Summa sumarum; väldigt trevligt. Även övriga montrar var trevliga och personalen var bra att prata med. En annan sak som vi noterade var att Elmia detta året erbjöd mer mat/ fika alternativ och att priserna på framförallt lunchen var mer rimlig än tidigare år.
På kvällarna har vi följt olika diskutioner om mässan på medierna, där var inte omdömet om mässan enbart positivit; tillbehörsutbudet var för litet, säljarna var för påflugna, säljarna var för passiva.......
Vi blev såklart nyfikna på hur personal och besökare i Polars monter tänkte och kände kring dessa frågor så med papper och penna i högsta hugg styrde vi åter stegen mot montern med frågor som:
Hur ska en bra försäljare vara? Tips och råd till köpare? Hur upplever ni mässan? Vad tycker ni om årets Polarvagnar?
När vi sedan summerar svaren så är det tydligt att både kunder och försäljare är ense om att kunden måste få titta på vagnarna i lugn och ro för att sedan kunna ta kontakt med säljare om de vill ha hjälp. Att försäljarna ser till varje kunds behov är också viktigt.
Tipsen till köpare är att ha tänkt igenom sitt köp noga så att man har en bild av vad man vill ha och vilken prisbild som man vill hålla sig till. Det är också viktigt att ta sig tid att titta, känna och fråga. Är man dessutom förstagångsköpare så ska man fråga ännu mer och ställa krav på produkten man är intresserad av.
Försäljarna vi pratat med tycker alla att det är kul att jobba på mässan och att det är en bra stämning i montern. Besökarna är överlag positiva med minuset att det är för få tillbehör på mässan.
När det gäller vagnarna så tycker både besökande och säljare att det nya konceptet med de vit-svarta Customized vagnarna är snyggt, roligt och nytänkande samtidigt som vagnarna känns genuina och ombonade med hög kvalité.

Därmed lämnar vi årets mässa och förbereder oss för hemfärd!

Av Ingela Nilsson - 10 september 2017 09:02

Det känns som om vi kom hit igår, men tyvärr så är det redan sista dagen på Elmia. Idag har vi ingen Carambauppvisning utan kan vara hela dagen inne på mässan ( troligen mest i Polarmontern).
De senaste dagarna har mässan såklart diskuterats på olika medier. Åsikter om utbud, säljare, vagnar/bilar, campingen, och annat har ventilerats. Idag tänkte vi gå runt i montern och höra vad mässbesökare och säljare tycker om årets mässa.

Hej å hå, Campa på!

[Bild]

Elmia by night!

Av Ingela Nilsson - 8 september 2017 09:43

Det är redan dag tre på Elmiamässan, tiden går fort när man har roligt och vi har som alltid väldigt roligt. Större delen av dagarna är vi såklart i Polars monter och pratar med likasinnade husvagnsnördar. Sophie och hennes kompisar hinner nog se betydligt mycket mer av mässan. Elmia har verkligen tänkt till och erbjuder många roliga aktiviteter för barnen. Förutom bemannat barnrum finns " tonårshänget" för de lite äldre, det finns möjlighet att göra sin egen pizza på grillen, flera olika biofilmer, äventyrsbad och såklart många nya och gamla kompisar!

I dag har vi träff i Facebook gruppen, "Vi som har en Polarvagn" det är numera en tradition att vi träffas på mässan.

Hej å hå campa på!

[Bild]

Av Ingela Nilsson - 27 augusti 2017 18:30

Helgen har varit minst sagt intensiv. I fredags kväll körde vi till Stenugnssund eftersom Martin skulle köra Caramba tävling på lördagen. De två andra familjemedlemmarna plan var att ta bussen in till Göteborg för att tillbringa dagen på Lisseberg.
Martins tävling gick hyfsat, helt nöjd med sin tredjeplats var han inte.....
Lördag kväll körde vi till Vårgårda för att visa Wizzla på Kooikerklubbens utställning. Här blev vi glatt överraskade av resultatet: Etta med hederspris i sin grupp med väldigt fin kritik! På hemvägen tänkte vi köra ett annat håll...... Det resulterade i att GPS:en tog oss tre rundor i Borås innan vi bestämde oss för att köra efter eget huvud istället. Innan Ljungby blev vi fikasugna och tog "en liten omväg" på ca fem mil för att fika ute på Bolmsö innan vi körde hem.
Nu är det tio dagar innan Elmiamässan börjar. Hoppas träffa många av er där!

Hej å hå Campa på!

Av Ingela Nilsson - 5 augusti 2017 15:48

Just nu pågår Nolia mässan och som vanligt har Polar en monter där. Tyvärr kan vi inte vara på plats men vi fick en bild därifrån. På mässan premiärvisas 2018 års modeller och det är även nu den nya produkt katalogen släpps. Vi blir så otroligt glada och stolta när vi ser hur Polar har ryckt upp sig och visar vilken stil och klass de har. På något märkligt sätt så känner man sig som Polarägare delaktig i vad som händer med företaget. När det var kärva tider för några år sedan var det tungt och dystert och vi var många som oroade oss för att Polars dagar var räknade. Lika glada och stolta är vi idag. En annan sak som vi känner glädje och stolthet över är att Facebook gruppen " Vi som har en Polar" nu har över 4500 medlemmar som delar glädje och bekymmer i en trevlig och respektfull anda, det vi kallar Polarandan!

Här hemma fortsätter vi förbereda för Elmiamässan och piffar vår fina Polly lite extra.

Hej å hå campa på!

Av Ingela Nilsson - 28 juli 2017 17:18

Efter Finlandsresan stod vi några dagar på CC Mista utanför Vaxholm. Martin hjälpte sina föräldrar att bygga en toalett i sommarstugan och vi andra passade på att ta båten in till Stockholm. Det blev en runda på Skansen men vi hoppade över Gröna Lund eftersom vi ska till Liseberg senare i höst. Tillsammans med Martins föräldrar tog vi en härlig båttur ut i skärgården en stilla, solig eftermiddag. En kväll på Mista blev vi inbjudna till våra campinggrannar för en stunds prat och skratt. Ett härligt gäng som bjöd på sig själva och trevlig gemenskap.
Efter några dagar blev det så dags att styra hemåt, men först en spontan avstickare till en av våra favoritcampingar - CC Timmernabben!

Av Ingela Nilsson - 19 juli 2017 11:03

Dagens bästa hoppsan!
Familjens husvagnsekipage står i kö för att köra ombord på båten från Finland mot Stockholm. Kön är lång och står helt still. En i familjen passar då på att springa in i husvagnen för att gå på toaletten. Hade gått utan problem om inte kön släppts på båten och ekipaget börjat åka helt plötsligt! Det blev till att sitta kvar i husvagnen tills ekipaget var ombord på båten
Dagens gapskratt i familjen!

Av Ingela Nilsson - 17 juli 2017 09:57

Vilka härliga dagar vi har här i Finland! Först NCT träffen som var mycket bra, välplanerad och campingen låg så fint med bra badplats och roliga aktiviteter för barnen. Sophie for iväg efter frukost för ett morgondopp med kompisarna, sedan såg vi henne när det var lunchdags och kvällsmat.
I Carambakvarteret bodde även det finska Carambalaget, en samling roliga, härliga människor som verkligen bjöd på sig själva!
Efter träffen följde vi med till några vänners stuga i Gustavs. Perfekt att ha guide och tolk och dessutom trevligt sällskap. Vi tog en båttur i Finska skärgården till Åland. En underbar dag med massor av sol, vind och vatten. Många fototillfälle blev det också. Uppe i ett utsiktstorn fick vi till ett fint foto av vår underbara Wizzla, som vi gärna bjuder er på.

Hej å hå, Campa på!

Vår fina Ayarips mooi Wizzla v JeTo och en rätt fin husse

En fin gåva och minne fick vi av några finska vänner.